Hur man säger hej.

 

I tider då snytpappret håller dig varm om hjärtat så funderar man ”Är det dags att kanske övergiva hej i början av texterna” men efter närmare eftertanke så kommer jag på mig själv tänkandes att det nästan kan klassas som mitt signum, min start på ett ont eller på en god konversation min trogtjänande slav som inte tröttnar på att ändvändas. För de som har haft möjlighet att träffa mig vet att ”Hej” är en viktig del av mitt ordförråd och inte bara för att Hej är kanske det mest använda ordet inom det svenska språket, utan det är min betoning då jag säger det som gör det så partikulär. Eftersom det är starten på en konversation så har jag utvecklat om det tråkiga hej som folk ofta säger till ett roligt ord som folk tom skrattar när de hör, eftersom de vet att dom inte kommer att få höra det någon annanstans . När jag säger hej så ska det inte låta för avancerat utan enkelt, med en kraft liksom en igelkott som faller från himmelen och träffar en pansarvagn och med ett distinkt avslut. För er som vill träna på det eller försöka förstå hur det låter så kan ni prova att säga hj (kom ihåg det distinkta avslutet) och när ni lärt er att bemästra hj så kan ni prova att sätta in ett e. Sådär, nu ska ni på ett ungefär kunna säga Hej som en riktig mästare gör.

Hejdå


Kommentarer
Postat av: Nizze gnarsp.com

Haha ... det är det små detaljerna som gör det! Synd att Hej och Nej låter så lika ...

2009-11-14 @ 12:21:29
URL: http://www.gnarsp.com
Postat av: kanske ja.kulturella.

lej.. låtet lite mera....hej.

2009-11-18 @ 14:53:40
Postat av: kanske ja.kulturella.

tyckte jag skrev att lej ..låter lika..

2009-11-19 @ 17:56:19
Postat av: kanske ja.kulturella.

det låter som lej..å.

2009-11-21 @ 16:58:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0