Går på kryckor

Hej!

Jag spelade match igår och så råkade jag springa så fort att mina ben inte hann med så nu går jag på kryckor då jag har vrickat eller stukat korsbanden i knäet, vilket som. Så igår var jag på Sundsvalls sjukhus såkallade akutmottagning, kom in kvart i sex åkte därifrån kvart över 9, vilken bra akutmottagning, borde heta väntemottagningen eller fikamottagningen eller varför inte vem-kan-sitta-längst-tid-på-stolen-och-väntamottagningen. Okey, jag förstår att om det verkligen är akut och att det hänger på liv eller död så kommer man nog inte få vänta, men det var en kul tanke.
Sen så lärde jag mig att om någon sköterska säger ”Vi kommer om en stund” så menar de egentligen ”Vi kommer så fort vi har fikat klart och snackat äppelpaj, en gång i timmen”

Så nu ska jag gå runt och vara handikappad i minst en vecka, sen så får jag försöka gå. Vilken tur för då kan jag ju ”Satsa på bloggen” som blondinbella. Eller hoj, jag mena brunettbella!

Hejdå!


Kommentarer
Postat av: Sara

Haha, det gäller att man bokar tid vettu! Annars är det bara en enda röra och en stukning är nog inte något man prioriterar högst på en akutmottagning. Man dör ju inte direkt av det :P

2009-09-13 @ 13:25:08
URL: http://sfernstrom.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hahhhahah Mattias lilla! Det var ju bara tre timmar! :P En gång kom jag in kl 11.. Kom upp på avdelningen och fick ett rum 18.30.. Såå hmm.. Sundsvall verkar ha mer flyt på sin akutmott än vad Hudiksvall har! :P

2009-09-13 @ 19:30:10
Postat av: kulturella

jag tror du menar slang bella jag..

2009-09-13 @ 19:41:57
Postat av: Anonym

du klaga du, en annan har fått sutte över 13timmar på akuten.

2009-09-14 @ 13:16:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0