Gammal klassiker

Eftersom jag har rätt mycket att stå i så hinner jag inte skriva. Då liknande tillfällen dyker upp så tänkte jag lägga upp lite gamla klassiker sedan knuffamesens underbara tid.

Mattias, bouletalangen!
Jag har skaffat mig en ny hobby, nämligen boule. Jag hoppade in en gång då jag gick förbi Midälvaplan för att Syslöjd BF sa att de behövde en till spelare till deras lag eftersom Bertil hade brutit alla benen i kroppen plus blindtarmen då han bråkade med sin katt om vems hundgodis det var.

Visst! sa jag som inte hade något annat för mig. Hoppa in och kom och tänka på en sak, att vara talang i en sport är ju ganska bra, vi kan ju ta fotboll som exempel där är man ju talang då man är runt 17-18. Och det är ju jag och vad jag vet så är jag ingen talang precis. Men boule, där är ju alla utövare minst 62 år gammal som går på pension eller är sjukskrivna eller går på A-kassa resten av förpensionstiden, kör Volvo 240 som de har sedan de köpte den ny 72 och har två metallskivor istället för knäskålar. Så det smartaste vore ju att börja med det, så jag gjorde det. Jag hoppade in i Syslöjd BF istället för "Bertan" som de kallade honom för att det skulle låta lite yngre och började tokträna, minst 2 gånger om dagen går jag ner och kastar stora järnstenar på andra järnstenar, skitkul!
Nu står det om mig på www.boulelandslaget.se att jag är det yngsta bouletalangen de har haft sedan de starta, enbart 17år gammal och spöar dom som har 91års erfarenhet, helt sjukt!

Här ser ni mig iklädd matchande overall som spöar bingoklubben på boule.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0