Väderförhållandevis bra, eller?

Hej!

Som ni förhoppningsvis har märkt så håller sommaren på att gå mot sitt slut, träden flagnar av och fåglar flyger in i varandra i förvirringen då värmen försvinner. Jag skulle kunna sammanfatta denna sommar som helt okey om man tänker på väderförhållandena. Det har varit både sol och regn, men vem bryr sig om lite regn? Är inte det liksom vad halva sommaren handlar om i Sverige, att stanna hemma och sura eller att gå ut och roa sig samt duscha på samma gång? Det jag märkte och verkligen stör mig på är folk som gnäller på vilket väder det är, OAVSETT! Det spelar ingen roll om det regnar är soligt eller om det snöar på sommaren, vädret passar aldrig in liksom. Är det soligt så gnäller de om att det är för varmt och regnar det så gnäller de extra mycket. Men om ni inte tycker om vädret så har jag ett tips åt er! Ta en spade, gå ut där det finns mycket gräs, gräv en lagom stor grop som du får plats i och tadan du har skaffat dig själv en plats att bo i. Jag lovar, du kommer inte märka när det är soligt eller regnar! Men då kommer dom börja gnälla om ”Men det är så fuktigt där nere” eller ”Men jag blir ju lortig om fingrarna” Less jag blir!

Hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0