Barn med pytt

Hej!

Jag hoppas att alla ni vet vad pyttipanna är! Jag höll nämligen på att laga det då det slog mig, varför heter det pytt i panna för? Tänk om man lagar pytten i en kastrull eller varför inte på en wokpanna eller i mikron eller på en varm sten. Det borde nog bara heta PYTT, låter enkelt, smakar enkelt och det är enkelt att göra. Tänk er:
– Hurru, ska du ha lite pyttipanna eller?
  – Alltså, liksom palla diska, morsan är inte hemma. Jag vill ha pytt men jag orkar inte diska pannan.
Men om det hade hetat pytt hade det låtit såhär:
– Hurru, ska du ha lite pytt eller?
  – JA, fan vad gott med lite pytt!
Jag menar inte att man måste diska mindre bara för att det heter pytt, men det låter enklare.

Så nu när jag löst en världskris och ändå är inne på mat så tänkte jag bara fråga er om ni någon gång fått höra ”Ät upp det där, tänk på alla barnen i Afrika”
Och varför skulle jag vilja tänka på barnen i Afrika medans jag äter för? Kanske inte bästa synen att tänka på medans man äter. Visst tänk på dom senare, skicka pengar till dom eller varför inte en gummibåt, men jag vill fan inte tänka på dom medans jag äter, mår ju fan illa. Inte bara att det inte är så trevligt det lär ju ta en förbaskad lång tid också att tänka på ALLA barnen i Afrika.

Hejdå!

Kommentarer
Postat av: jannina

Du är så jäkla sjuk! Och jag älskar det, keep up the good work!

2009-08-27 @ 16:59:52
URL: http://janninacarolina.blogg.se/
Postat av: chefen

dagens i-lands problem.. :D

2009-08-27 @ 22:16:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0